Oefenen met begrippen

oefenenDe kinderen in de klas vinden het soms gewoon lastig; begrippen leren. De meeste aardrijkskundige begrippen gebruiken ze niet in hun dagelijkse leven en vinden ook maar saai. Toch verwacht ik wel dat de leerlingen weten wat een begrip betekend wanneer ik daar een vraag over stel in het proefwerk. Oefenen dus, die begrippen. Dat kan op verschillende manieren: overschrijven, lezen, herhalen, tekenen of uitleggen. Het is een bezigheid die leerlingen niet leuk vinden; saai eigenlijk gewoon. Toch merk ik dat ze het nodig hebben!
Ik heb nu iets ontdekt waarvan ik hoop dat leerlingen het zullen gebruiken en dat het werkt! Flitskaarten. Hiermee loop ik hopeloos achter want het bestaat al uch jaar maar dat maakt mij niet uit. Ik heb het nu ontdekt dus heb ik alle begrippen er in gezet, per toets eenheid. De kinderen kunnen zo gericht leren.
Ik heb het aan een aantal klassen laten zien, die waren enthousiast en denken dat ze er mee zullen gaan werken. We zullen het zien in de komende periode.
Juf Flohr’s quizlet

De begrippen horen bij de methode Wereldwijs 1e en 2e klas KGT.

Delen? Ja dat kan:
Dit bericht is geplaatst in Algemeen met tags . Bookmark de permalink.

Een reactie op Oefenen met begrippen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *